Friday, December 19, 2008

Landmark

For those of you,who will not get a chance to see it this year,
here it is!!
One cannot visit Manhattan in December,without,
the traditional picture of the Rockefeller Center Christmas tree.
Down at the end of the alley led by the angels is
an ice rink with a golden statue of Prometheus.
Pour ceux qui n'auront pas l'occasion de le voir cette année
Le voici!!!
Il est impossible de visiter Manhattan au mois de Decembre
sans la photo traditionnelle du sapin de Rockefeller Center.
Au bout de l'allée et en contrebas,guidée par les anges,
une patinoire exterieure avec une statue de Prometheus.
Have an excellent week end.

Special Thanks to Tr3nta at Madrid daily Photo
for giving me those two awards to share as friends
And like he said very nicely:
"One gives what one receives " so I want to share them with:
Catherine from the Five of us
Clueless in Boston
Squirrel in Nyack
Norbert at 365-Fotos


20 comments:

Squirrel December 19, 2008 at 2:39 AM  

Oh, I have to run into town this week and see it. Yay! Christmas really snuck up on me this year!

There is no place like Manhattan for viewing Christmas Trees. Other must-see trees include the Main Library at 42nd and 5th, and the tree at the Metropolitan Museum of Art.

claude December 19, 2008 at 3:17 AM  

Félicitations pour ces awards et pour la photo. Ils sont toujours trèsd impressionnants les sapins du Rockfeller Center. Olivier a de la chance, il va pourvoir le voir en vrai. J'ai fait mon sapin artificiel hier. Je le trouve beau, je lui ai mis plein de lumières.Bon week-end Marie-Noyale !

Chez Madeleine December 19, 2008 at 3:26 AM  

J'espère que ce ne sont pas les trompettes de Jéricho !!!!!
Très bonne journée. ^_^
Daniel

hpy December 19, 2008 at 4:37 AM  

Félicitations pour ces prix et bonjour à Olivier qui doit être en train d'admirer le grand sapin.

Nazzareno December 19, 2008 at 7:44 AM  

Qui ne connaît pas le sapin le plus célèbre du monde, plus célèbre que ce de place S. Pietro?J'espère d'être j'aussi, tôt ou tard, un de ces touristes avec le nez en sur...

Unknown December 19, 2008 at 7:52 AM  

I've never been in NYC on Christmas (and surely never will) so it's good to see the landmark through your blog. The tree looks gorgeous and your photo is brilliant!

Virginia December 19, 2008 at 8:49 AM  

Thanks for taking us with you. Just a beautiful sight. Glad I didn't miss it!
V

Anonymous December 19, 2008 at 11:01 AM  

ah tiens j'ai déjà dû voir le sapin et la patinoire dans des films. :-)

Clueless in Boston December 19, 2008 at 11:56 AM  

I haven't been to NYC at Christmas time in a few years and appreciate the image of the tree at Rock Center. Beautiful capture. I love the pictures you get with the 5D; they ALMOST make me want to switch from Nikon.

Thanks for the sharing the award. Have a bon weekend.

PJ December 19, 2008 at 12:46 PM  

This says "Christmas" to me, so iconic. So generous of you to share with us, I love it!

Anonymous December 20, 2008 at 5:43 AM  

Y-a-t-il vraiment un sapin sous cette multitude de lumières ?
Envie d'aller le voir de plus près ...
Un jour peut-être ...

Cergie December 20, 2008 at 6:35 AM  

J'aime beaucoup Squirrel. Je me sens bien avec lui, il est si attentif. Tu te souviens lorsqu'il est arrivé chez toi ? C'est moi qui lui avait donné ton lien, ensuite vous vous êtes bien entendus. Oh ! J'aimerais tant parler l'anglais couramment pour aller au delà des rapports convenus avec des personnes telles que lui !

Cergie December 20, 2008 at 6:37 AM  

Ces trompettes ou plutôt ces trompes donnent une échelle bizare : un sapin immense habillé de points de lumière et ces décorations qui ne sont pas du tout à la même échelle.
(Passe d'heureuses fêtes, Marie Noyale...)

Tanya Breese December 20, 2008 at 10:14 AM  

You've captured it beautifully! Hopefully one day I'll get to see it in person. I bet it's breath taking!

alice December 20, 2008 at 10:59 AM  

-7...je prends tout mon temps pour admirer ce tableau, je ne suis pas sûre que les passants en fassent autant! Heureusement, j'ai rappelé à Olivier de ne pas oublier ses moufles et son bonnet. Et toi, pense à bien te chausser! (private joke)

Virginia December 20, 2008 at 3:31 PM  

M-N
I left you some comments on my blog. Also Entre le Boeuf can be found on Deezer with several different singers.
V
Have fun with our pal Olivier!

PeterParis December 21, 2008 at 10:36 AM  

Never had the luck to be in NYC at the right moment to see this!

Why is it called Norway spruce? Could be Swedish spruce! (Sweden has a lot more of this spruce than Norway. Have to find out! :-))

Anonymous December 21, 2008 at 5:18 PM  

Gorgeous! I just saw this same scene in the movie Elf yesterday!

Anonymous December 22, 2008 at 7:03 PM  

La magie de Noël est là à N-Y, j'aimerais bien y être pour voir sonner les coups de minuit le 31 décembre!! Et plus bas tes étoiles bleues sont magnifiques aussi!

De Joyeuses Fêtes du Québec x x x

Catherine December 24, 2008 at 1:15 PM  

Merci Marie Noyale.
Je les recois comme un cadeau de noël.
Et les redistribuerai, dans le même esprit de Noël.
Bien à toi.

Il y a aussi..There is also...

Followers

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP