Wednesday, March 4, 2009

Smooth ride

I saw them at the Movies, in magazines...
They were at least double the size of the cars at home.
They were the "Belles Americaines" ...
Don't you feel like running your fingers along the wings..
The driver was nice enough to let me take a picture before driving off.

J'avais l'habitude de les voir au cinema ou dans les magazines.
Elles faisaient au moins 2fois la taille des voitures Françaises...
On les appelaient les "Belles Americaines"...
Ressentez vous comme moi l'envie de passer la main le long de l'aile..
Avant de redemarrer le chauffeur m'a laissé le temps de prendre la photo.

Une petite mention personnelle
Happy Birthday to my little sister!
Je n'ai pas eu l'année exacte..mais ce n'est pas loin!!!

30 comments:

Tash March 4, 2009 at 12:32 AM  

I love the lighting of the 2nd photo.What a beauty of a car. It's kept its curves well for almost 50 years (I'm working on restoring mine :).
I also remember a huge American car in Pula, Croatia where I spent my summers before moving to the US. It blocked nearly all of the small side street when parked.

Dawning Inspiration March 4, 2009 at 1:01 AM  

Beautiful car....
Beautiful shots.

...reminds me of my Dad and a car he drove years ago.

Olivier March 4, 2009 at 2:13 AM  

la voiture qui nous a fait rêver et fantasmer des USA pendant notre tendre jeunesse (et puis le film avec le grand Fernandel). Comme toi, j'aurais envie de lui donner une petite caresse (légère, j'oserais pas trop la toucher, c'est une voiture de musée).
La première photo, fait très panoramique, je suis fan.

Et puis, un Happy Anniversaire à ta Sister

Bhavesh Chhatbar March 4, 2009 at 2:15 AM  

Exxxxxcellent!! I am a great fan of such cars, and you take taken such a neat photograph of this beauty. Too good :)

My Spirit in Bedse
Birdhouses, Birds

lyliane six March 4, 2009 at 2:26 AM  

Il y en avait quelques unes en Belgique où j'ai passé ma jeunesse et dans les années 60, j'ai eu de la chance de conduire une buick.

alice March 4, 2009 at 2:30 AM  

Ah...descendre Broadway à bord d'une Buick des années 60...on s'en ferait tout un film!

Daniel March 4, 2009 at 3:51 AM  

Oui! des beaux châssis... :o))

hpy March 4, 2009 at 3:54 AM  

Elles sont superbes, ces vieilles américaines. J'ai eu la chance d'en voir beaucoup à la Havane il y a une quinzaine, voir une vingtaine d'années, avant que le tourisme y commence vraiment. Certaines roulaient sur les jantes; à cause de l'embargo il n'y avait pas de pneus. Mais toutes étaient aussi bien entretenues que possible, et il y avait même des étrangers (des diplomates surtout) qui en achetaient avant de quitter leur poste, afin de les exporter pour eux.

Nathalie H.D. March 4, 2009 at 4:05 AM  

moi aussi j'adore les reflets rouge sur la deuxième.
Je fais partie des gens que les voitures, quelles qu'elles soient, ne font pas rêver. Mais je reconnais que c'est extraordinaire.

Catherine March 4, 2009 at 4:20 AM  

Quelles lignes !
J'aime l'angle sur la seconde photo.
Moi, ça m'évoque le film de Robert Dhéry et des Branquignols que les moins de .. ans ne peuvent pas connaître.

PeterParis March 4, 2009 at 4:21 AM  

This "non-crisis" car looks definitely in much better shape than the Cuban versions of the same car(s)!

claude March 4, 2009 at 4:32 AM  

Quelle belle caisse ! Ce n'est pas un taxi et le chaufferur ne s'appelle sans doute pas Jo.
Elle est tout rutilante et décapotable en plus, une merveille. Je suis montée dans une belle américaine en 1985, la voiture du moment de la Maman de mon amie Julia. Mais je ne rapelle plus la marque.

cieldequimper March 4, 2009 at 4:44 AM  

La deuxième est vraiment top ! Wanna go for a ride?

Nazzareno March 4, 2009 at 5:06 AM  

Premier chose : les "auguri" pour toi "little sister" et puis deux mots pour cette oeuvre d'art de 1960. Difficulté choisir entre les deux photos: la majesté de la première photo ou les reflets de la deuxième? ..Je pense que je resterai dans le doute!

Marie March 4, 2009 at 5:46 AM  

J'adore les belles Américaines. Ce qui me frappe entre autres choses aux US, c'est la propreté des voitures. Ca me change du Sud. Bonne journée, Marie-Noyale que je n'ai pas encore eu le plaisir de rencontrer. La prochaine fois, j'espère !

Cezar and Léia March 4, 2009 at 6:44 AM  

Bonjour!
J`adore la voiture ancienne!C`est très jolie! :-)

By the way I kindly ask you to forgive my poor French, please. I`m just a student and your blog is a great help to improve my skill in French language.
Many thanks again! Léia

Marguerite-marie March 4, 2009 at 8:18 AM  

si en plus le chauffeur est beau comme un camion... cette voiture a l'air bichonnée en plus.
Veux-tu que j'aille faire une grosse bise à ta soeur pour lui souhaiter son anniversaire dont on ne sait pas tout à fait le nombre (à l'époque pas d'état civil à Pontivy???? ou gran tact de ta part?)

PJ March 4, 2009 at 9:45 AM  

That's an amazingly well-preserved car. They must keep it garaged some place very safe - and never park it on the street. The coloration is scrumptious.

Anonymous March 4, 2009 at 9:48 AM  

They sure drove some gorgeous cars the year I was born. ;-)
Love your work!

Juergen Kuehn March 4, 2009 at 10:17 AM  

Hope that some of the honorable "Belles Americaines" stand the test of time.
Stunningly beautiful captured.

Anonymous March 4, 2009 at 11:21 AM  

Yes, indeed, these are glamorous photos. You did very well. And I answsered you about red colors on farm houses...

The barns are almost always painted red. The actual house is seldom painted red. The one I posted is an exception.

Barb March 4, 2009 at 12:56 PM  

Beautiful,they don't make cars like that anymore, too bad the license plate didn't have 1961 thats my birthyear, and I have also answered my phone acting like I am very busy also too funny....Barb

Clueless in Boston March 4, 2009 at 4:10 PM  

wonderful pictures. I particularly like the second one for the composition and the feeling of movement as the car drives away.

Pat March 5, 2009 at 5:17 AM  

Oh, nostalgia,nostalgia! I've relived my youth looking at these...

Unknown March 5, 2009 at 8:09 AM  

Gorgeous car and shots too! Love the post!

Chuck Pefley March 8, 2009 at 1:05 AM  

Lovely. I had a 60 Chev ... similar style but never in such nice shape while I owned it.

Virginia March 8, 2009 at 10:05 AM  

I think we had a 60 Chevy too. This one is in mint condition and I love the red lights against the blue.Great shots today!!!
V

gogouci March 9, 2009 at 9:50 AM  

These pics really highlight the classic car design. Great presentation.

tr3nta March 12, 2009 at 9:43 AM  

awesome...

Norbert Bach March 24, 2009 at 4:42 PM  

Wow - Like the cars in the Technik Museum in Speyer - but this lives.

Il y a aussi..There is also...

Followers

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP